tisdag 11 mars 2008

Vet varken ut eller in

Tänker och funderar fram och tillbaka och kan inte riktigt hitta ett spår att följa just nu. Kanske beror det på att jag har en kraftig bihåleinflammation och endast umgås med mediciner? Är beordrad av doktorn att vara hemma och vila hela veckan.

Min idé om en blogg där eleverna kommenterar hade jag nästan förkastat förra veckan. Men tänker mer och mer på den i alla fall. Nog borde jag kunna publicera korta utdrag ur t ex böcker om jag också skriver vad det är? Jag har också dragit igång ett grupparbete kring litteratur med två klasser. Kanske att de borde arbeta med det i en wiki? Å andra sidan har de förhoppningsvis redan börjat och jag är ju hemma...kan ju inte ändra förutsättningarna en bit in i arbetet. Det blir nog en blogg i alla fall.

1 kommentar:

Gunbritt sa...

Vad bra om du är hemma och blir frisk, det tar på att gå och dra med förkylningar och bihålorna dessutom.
Tänker på idén om blogg. Du kan ju skapa en med gemensam inlogg för alla elever, så att inläggen löper under varandra.
Alla kommer ju in överallt förstås.
Eller tänkte du att du går in på alla elever, som blir ganska tidsödande. I en wiki är allt samlat och det underlättar.
Såg du Sandras wiki med hennes sexa? http://villamimmi.wikispaces.com/

Hör av dig om du vill ha råd!